KJØPSBETINGELSER

 

Avtalen

Les gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos Tinkafu.no.

Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom Barneting AS og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos Tinkafu.

 

Partene

Firmaopplysninger

Firmanavn: Barneting AS
Organisasjonsnummer: 915 428 037 MVA
Postadresse: Gjerdrumsvei 14, 0484 Oslo
Telefon: 995 90 999

Epost: post@tinkafu.no

Vårt fysiske lager ligger på Mysen.

Registrering

For å handle hos Tinkafu sin nettbutikk , kan du velge å registrere deg som kunde og bevare all informasjon om kjøp til senere , eller velge å kjøpe som gjest uten å registrere deg. Dette kan gjøres under «Min side» eller underveis når du foretar ditt første kjøp. Registreringen krever en gyldig epost-adresse. Vi leverer til Norge. Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende i følge loven være 18 år.

 

Adresseendring 

Kunden er selv ansvarlig for at riktig adresse, telefonnummer og postnummer er oppgitt i ordren. Adresseendring gjøres på «Min side.» Registrert adresse vil være leveringsadresse, men det er mulig å legge inn alternativ adresse på levering om ønskelig. Hentemelding for pakker kommer via SMS, så du er selv ansvarlig for rett telefonnummer på din bestilling. Er adresse eller telefonnummer ikke rett, kommer pakken i retur til oss og du vil bli belastet med ekstra fraktkostnader. Sum her er 200 kr som vil bli fakturert ved uavhentede / returnerte pakker.

 

Priser 

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Alle kostnader knyttet til kjøpet, varer og frakt, vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen. Vi tar forbehold om feil på priser og beholdning. Du vil da bli kontaktet via telefon eller pr mail.

 

Betaling 

Kredittkort/Kjøp: i Tinkafu sin nettbutikk betales det med kredittkort (Visa eller Mastercard), Vipps eller Klarna faktura. Ved et kjøp i nettbutikken Tinkafu.no, vil kjøpesummen bli reservert på konto frem til varene er plukket. Først når varene er plukket og sendes, blir kontoen belastet. Ved kjøp via klarna blir beløpet trukket når varene sendes fra oss med mindre du velger «Hente på lager «.

Klarna: faktura ved kjøp og betaling via Klarna blir beløpet trukket når varene sendes fra oss med mindre du velger «Hente på lager «. Velger du «hente på lager» vil varene dine bli plukket og lagt klar for henting når du får mail og Klarna Faktura blir gjennomført ved plukking av varer , IKKE henting av varer. Henter du ikke dine varer, og ikke betaler din Klarna faktura, er dette mellom deg og Klarna faktura. Ønsker du ikke dine varer og har ikke hentet disse, krediterer vi varebeløpet etter ar din Klarna Faktura er betalt .Vi krediterer ikke påløpte gebyrer.

Vipps: ved betaling med Vipps så foregår dette via appen etter bestilling automatisk. Vippskontoen vår er 87785 (Barneting AS). Ordren pakkes og sendes påfølgende dag da beløpet er registrert hos oss.

 

Rabattkoder / Salg / Kundeklubb

Rabattkoder kan ikke kombineres med andre tilbud og kan kun brukes én gang per handel. Koden må legges til i handlekurven og kan ikke legges til i etterkant manuelt.
Vi gir ikke rabatt etter at kampanjeperioden er avsluttet og handelen er gjennomført.
Vår kundeklubb med bonus ble etablert den 15. februar 2024. Bonuspoeng registreres fra opprettelsesdatoen, kun for kunder som opprettet konto før kjøpsdatoen. Bonus gis ikke med tilbakevirkende kraft og kan ikke redigeres manuelt i etterkant.

 

Frakt/levering 

Vi sender pakken din samme virkedag , evt påfølgnde dag det er bestilt, med mindre intet annet er oppgitt. Vi benytter oss primært av Posten Norge / Bring / og av og til Post Nord. Pakken blir da primært levert i din postkasse med GPS sporing fra Posten. Dette anser vi som levert og mottatt pakke. Du er evt selv ansvarlig for å ha lås eller annet på postkassen din. Ved levering vil du motta en hentekode via SMS når varen har ankommet din postkasse eller ditt utleveringsted. Sporing dukker opp automatisk i Posten sin app eller digipost om det er lastet ned- eller du finner den inne på Min side om dette ble opprettet ved kjøp. Normalt vil ordren bli plukket i løpet av 24 timer etter at bestillingen er registrert hos oss. Post Nord / Posten har 7 dagers hentegrense før pakken blir returnert til oss. Du er selv ansvarlig for å evt gi beskjed til utleveringssted om du ikke har mulighet til å hente pakken innen 7 dager. Vi fakturerer for retur av pakke, da dette er en kostnad for oss. Summen for dette er 200kr.

Hente på lager i Gjerdrumsvei 14 (ubetjent lager) – dette var et valg som gjelder kun ved avtale. 

Har du valgt «hente på lager» så vil du motta en mail når vi behandler din ordre når den er klar for henting. Du kan selv umiddelbart sende en SMS til 99590999 om når du vil hente pakken din, så imøtekommer vi dette som best lar seg gjøre. Vi har ikke betjent lager, så hver pakke må avtales. MRK. Når pakken din er pakket og vi har sendt deg hentemelding, vil din ordre bli fakturert. Du er selv ansvarlig for å hente pakken din innen betalingsfristen. Og hente pakken på det tidspunktet du selv har valgt. Hentes ikke pakken, så må nytt tidspunkt avtales, eller man kan bestille frakt. Vi vil da sende varen til deg, men betaling via Vipps for frakt.
Vi står ikke ansvarlig for om du ikke henter pakken og vi krediterer da ikke gebyr om du ikke betaler din faktura eller gir oss beskjed om at du ikke ønsker pakken din, vi krediterer da kun produktet.

 

Leveransevilkår

Alle ordre fra Tinkafu blir sendt med Posten Norge eller Post Nord. Normal leveringstid vil være mellom 1 og 4 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor. Ved utlevering vil du motta en hentekode via SMS når varen ligger i din postkasse eller har ankommet ditt utleveringsted. Du kan også finne sporingen på pakken  i appen til Posten eller Post Nord om du har lastet ned denne. Normalt vil ordren bli plukket i løpet av 24 timer etter at bestillingen er registrert hos oss, og det vil kun ta noen få dager før du har varene. Vi har dessverre ikke noe ansvar om pakken blir forsinket av tredjepart, da det er utenfor vår kontroll. Ta kontakt om pakken ikke er mottatt innen 6 dager.  I spesielt travle perioder, høytidsdager eller ferier, kan det ta noen lengre tid før varene blir plukket. Det er ditt lokale postkontor som er ansvarlig for å sende ut hentemelding/SMS. Varer bestilt på nett som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss for kundens regning (se mer info under i eget punkt nedenfor). Tinkafu forbeholder seg retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgt situasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan evnt. tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling.

 

Angrerett 

Angrerettloven gjelder ved alle kjøp forbruker foretar i Tinkafu sin nettbutikk. En kopi av angrerettskjema finnes på Tinkafu sin forside helt nederst . Angreretten er lovfestet til 14 dager, vi  har utvidet denne til 30 dager. I 30 dagers perioden kan du uten forpliktelser sende tilbake varene du har mottatt, fraktkostnadene på retur må du som kunde dekke. Legg likevel merke til følgende utdrag fra angrerettloven: Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp.

Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Angre- rettloven § 6, punkt e). Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadi- gelse eller forringelse skylder uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukeren side (jf. Angrerettloven § 12, punkt a). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd).Ved bruk av angrerett, kan ikke varene være brukt, samt at original emballasje og merkelapper som hang-tags kan ikke være ernet fra produktet.

 

Uavhentede pakker 

Posten sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke, eller dette vises i appen til posten eller Digipost om den er nedlastet. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du blir belastet et gebyr på kr.200,-, for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Posten og PostNord har 7 dagers hentetid, du er selv ansvarlig for å hente pakken din innen fristen.  Uavhentede varer omfattes  ikke av angretten.

Kommer ikke opakken din innen rimelig tid ? Du er selv ansvarlig for å etterlyse din vare om du ikke har mottatt varen din etter 7 dager, da har du mest sannsynlig ikke skrevet rett telefonnummer eller adresse i din ordre og hentelapp og sms ikke kommer til rett mottaker. Vi sender varer innen 24 timer fra oss. Etter at du har kontaktet Posten/ PostNord, og du evt ikke får et tilsfredstillende svar, kontakt oss, med ordrenummeret ditt på reklamasjon@barneting.no

 

Bytte av produkter

Dersom du ønsker å bytte mottatt vare, kontakt oss via post@tinkafu.no. Vi foretar ikke bytte om varen er kjøpt hos forhandler. Skriv tydelig hva du ønsker å bytte til, slik at vi får sendt deg riktig vare tilbake. Du vil i etterkant av byttet få tilsendt en faktura fra oss pålydende beløpet/ evt vippsrequest. Dersom du ber om kvittering hos Posten når du sender den, kan du følge pakken gjennom sporingsnummeret. Hvis du ønsker å returnere en vare til Tinkafu og bytte til en dyrere vare, vil du få en faktura på mellomlegget, samt at du blir fakturert kr. 69,- for porto avhengig av størrelse på pakken.

Ved bytting til et produkt med lavere pris, settes det resterende beløpet med fratrekk for porto på kr. 69,- inn via den betalingsmåten som ble brukt. Det er viktig at byttet avklares med oss på mail , slik at vi kan bekrefte at ønsket produkt, farge eller størrelse er tilgjengelig på lager. Ved bytte, kan ikke varene være brukt, samt at original emballasje og merkelapper som hang-tags ikke kan være fjernet fra produktet.

Tinkafu sitt kontor er  i Nydalen, Gjerdrumsvei 14, Oslo, der vil man ved avtale kunne bytte enkelte varer. Hovedlageret på Mysen har dessverre ikke anledning til å bytte varer.

 

Heving av kjøp 

Om du velger å heve kjøpet i sin helhet blir hele beløpet eksl. frakt/gebyr refundert. Dette forutsetter at varene er kommet tilbake til oss med vedlagt angrerettskjema. Her er link til fremgangsmåte RETUR
Ikke avhentede pakker ansees ikke som heving av kjøp, de vil bli omfattet av punktet om uavhentede pakker

 

Reklamasjon 

Enhver reklamasjon fra vår nettbutikk må registereres i vårt reklamasjonsskjema. Dersom det oppdages feil eller mangler på et nytt produkt, må det oppgis til oss innen rimelig tid. Vi anser «rimelig tid» som innen 6 uker fra mottatt produkt. Blir varen ødelagt, så avtales ertatningsvare/ reparasjon i hvert enkelt tilfelle. Nytt eller tilsvarende produkt vil bli sendt så fort vi har mottatt produktet som er defekt. Du finner skjema du kan benytte nederst på vår nettside. Her er link : Reklamasjonskjema

Returadresse:

Barneting AS
Gjerdrumsvei 14
0484 Oslo
Norge

Husk å merke forsendelsen med navn og ordrenummer, om noe sendes i retur til oss.

 

Bruk av våre produkter

Produktene vi selger er ikke leketøy. En generell advarsel er at du ikke lar ditt barn være uten oppsyn i vognen. Mange av våre produkter kan man henge på vognen, dette gjøres da på eget ansvar. Vi er ikke ansvarlig for bruk av våre produkter eller om de ikke er brukt etter retningslinjene gitt av vognprodusentene. Dvs. at om belastningen av tilbehør overskrider hva vognprodusenten anbefaler av belastningsvekt så gjøres dette på eget ansvar. Vogner kan tippe eller ikke være beregnet for belastning av tilbehør vi produserer.

 

Copyright

Innhold på Tinkafu sine nettsider er Barneting AS sin eiendom. Dette innholdet er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelser av produktene, bilder/grafikk, design og layout, og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra Tinkafu. Barneting AS vil fakturere ved mislighold, uten forvarsel,  av dette punkt, dersom tekster, bilder og annet som er beskyttet av opphavsretten blir misligholdt.

 

Force Majeure 

Med force majeure menes ekstraordinære hendelser som er utenfor partenes kontroll. Eksempler på dette er naturkatastrofer, om, krig, opprør, streik osv. Denne klausulen løser Tinkafu fra ansvaret for forpliktelser som Tinkafu ikke er i stand til å gjennomføre grunnet hendelser utenfor Tinkafu sin kontroll.

 

Norsk lov

All personlig informasjon og betalingstransaksjoner er sikret ihht gjeldene norske lover.

Av personlige opplysninger lagrer vi kun dine data knyttet til transaksjonen du har utført, disse blir lagret i vårt netthandelssystem, lagersystem og i vårt regnskapssystem.
Har du meldt deg på nyhetsbrevet så sender vi deg nyhetsbrev ihht til den listen vi har inne til enhver til. Ønsker du å melde deg av nyhetsbrevlisten, finnes det en knapp nederst på nyhetsbrevet hvor du selv kan fjerne din epost fra listen.

 

Personvern: 

 

Personvernerklæring

 Denne personvernerklæringen forteller om hvordan og på hvilket grunnlag Barneting AS behandler personopplysninger i forbindelse med kjøp på nettsiden vår.

 

1. Behandlingsansvarlig


Barneting AS er behandlingsansvarlig for personopplysningene vi samler inn i forbindelse med kjøp i nettbutikk.

 

2. Formål for behandling av personopplysningene


Formålet med behandlingen av personopplysninger i forbindelse med kjøp er å gjennomføre kjøpet ditt i vår netthandelsløsning og i vårt fakturaprogram knyttet opp mot kjøp slik at vi kan sende deg varer og ta betalt for kjøpet ditt.

 

3. Behandlingsgrunnlag (inkludert avgivelse av samtykke)


Barneting AS er eier av nettsiden Tinkafu.no og behandler kjøp kunden foretar seg på vår nettside.

Ved å foreta et kjøp via vår nettside så samtykker du til av vi behandler dine personopplysninger som angitt i denne personvernerklæringen.

 

4. Oversikt over hvilke personopplysninger som behandles


Følgende personopplysninger behandles av Barneting AS ved kjøp
( opplysninger i kursiv er kun om du har meldt deg på vårt nyhetsbrev samtidig som kjøpet er foretatt):

 

  • Kjøpers navn
  • Kjøpers adresse
  • Kjøpers adresse
  • Kjøpers mobilnummer for hentemelding
  • Kjøpers e-postadresse for ordrebekreftelse
  • Hva du har kjøpt
  • E-post og navn i vårt nyhetbrevprogram Mailchimp 

Barneting As behandler i tillegg informasjon relevans for statistikk over kjøp på nettsiden i Google analytiscs, og Zendesk dette er anonymisert i forhold til navn.

 

5. Hvor hentes opplysningene fra?


Informasjon om kjøp er gitt av deg når du foretar et kjøp på nettsiden www.tinkafu.no. Kommunikasjon med kjøper som foregår på e-post vil bli lagret i den enkelte mottakers e-postkonto.

 

6. Er det frivillig å gi fra seg opplysningene?


Kjøp på nettsiden er frivillig. Opplysninger gitt ved kjøp er obligatoriske for at vi skal få sendt deg varer til rett adresse og sende hentemelding og en kopi av din ordrebekreftelse

 

7. Hvor behandles dine personopplysninger?


Personopplysningene vil kun deles med underleverandører som utfører oppgaver som er knyttet til ditt kjøp. Det vil være leverandører av datasystemer, regnskapssystemer, søketjenester og leveransesystemer (e-post og SMS). Alle underleverandører er underlagt samme norske lovgivning. Barneting AS videreformidler ikke personopplysninger til tredjeparter utover disse tilfellene.

 

8. Sletting og arkivering av opplysningene


Dersom du ønsker dine data slettet etter mottatt kjøp, så kontakter du oss via epost. Vi er da pliktig til å slette dine data innen 30 dager. Du vil da ikke få en bekreftelse på dette da vi sletter dine data.

Barneting AS er forpliktet til å lagre personopplysninger i 5 år henhold til regnskapsloven. Barneting AS sletter personopplysninger om Kjøper når vi ikke lengre har behandlingsgrunnlag.

 

9. Registrerte sin rett til innsyn, retting og sletting


Alle registrerte har ifølge personopplysningsloven rett til:

a) innsyn i hvilke opplysninger Barneting AS behandler om den enkelte,
b) retting av mangelfulle eller uriktige opplysninger, og
c) sletting av opplysningene om vilkårene for det er oppfylt.

Den som er registrert som Kjøper i påmeldingen har også rett til innsyn i alle opplysninger seg.

Den registrerte kan få innsyn ved å kontakte Barneting AS hovedkontor på post@barneting.no

 

10. Sikring av opplysningene


Alle opplysningene lagres på sikre servere ( som Konica Minolta AS, Nettvarehotellet AS og Serve the World har teknisk ansvar over) og datamaskiner som overvåkes, og oppgraderes jevnlig. Det er kun Barneting AS medarbeidere og Barneting AS databehandlere som har tilgang til opplysningene. Personopplysningene behandles etter relevante krav i personopplysningsloven av 2018 art. 32. Barneting AS skal ha:

a) evne til å sikre vedvarende fortrolighet, integritet, tilgjengelighet og robusthet i behandlingssystemene og -tjenestene,

b) evne til å gjenopprette tilgjengeligheten og tilgangen til personopplysninger i rett tid dersom det oppstår en fysisk eller teknisk hendelse,

c) en prosess for regelmessig testing, analysering og vurdering av hvor effektive behandlingens tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak er.

11. Kontaktinformasjon
Har du spørsmål om vår bruk av dine opplysninger kan du ta kontakt med Barneting AS på 99590999 eller post@barneting.no